TRYGGE KØB - 60 DAGE FORTRYDELSESRET

GRATIS FRAGT OVER 499 KR

Log ind
Varemærker/Marimekko

Marimekko

0 resultater sorteret efter
    Viser 0 af 0 produkter

    Mere om Marimekko

    Marimekko er et designfirma fra Finland. Marimekko er kendt for sine originale mønstre og farver. Allerede i 1951, da Marimekko blev grundlagt, blev der skabt en stærk og unik identitet i det klassiske mønstre. Marimekko har sine rødder i det Helsinki-baserede tekstiltrykkeri Printex. Grundlæggeren Viljo Ratias kone Armi Ratia havde en vision om tekstiler med dristige mønstre og samlede lovende unge kunstnere for at skabe nye og innovative designs til Printex. Dette blev grundlaget for en ny virksomhed - Marimekko. Virksomheden blev hurtigt anerkendt internationalt, og i 1960'erne blev Jacqueline Kennedy endda set iført en Marimekko-designet kjole på forsiden af Sports Illustrated. Armi Ratia, grundlæggeren af Marimekko, siger selv, at Marimekko ikke skaber design baseret på trends og mode. De laver tidløse og bæredygtige produkter, som tilfældigvis ofte er meget moderne. I dag har Marimekko butikker over hele verden og er velkendt for de fleste af os med sine klassiske og stiltypiske designs. Marimekko som brand er især kendt for sine originale farver og de prints, der tydeligt forbindes med brandet. Marimekkos sortiment omfatter tøj, tilbehør, boligudstyr og service.

    Historie

    Marimekko blev grundlagt i 1951, og helt fra starten af blev virksomheden hurtigt forbundet med deres typiske og unikke design, som gav Marimekko sin egen identitet. I dag sælges Marimekkos produkter i over 40 lande og har over 150 butikker verden over. Marimekkos hovedmarkeder er Nordamerika, Asien og Nordeuropa.

    Vision

    Marimekko har en vision om at blive den førende aktør inden for mønsterdesign på verdensplan. Virksomheden vil fortsætte med at udvikle designmarkedet og vokse på udvalgte internationale markeder.

    Marimekkos værdier

    Marimekkos første kerneværdi er "living, not pretending", og de mener, at alle bør leve deres eget liv og ikke udgive at være en anden for andre. Derfor ønsker Marimekko at bidrage til at skabe en smuk og hyggelig hverdag med deres design. De ønsker, at deres brand skal anerkendes som ægte og autentisk. En anden kerneværdi er, at de ønsker at skabe produkter, der vil give folk glæde i lang tid fremover, samtidig med at de beskytter miljøet i produktionen af deres produkter. Marimekko arbejder også efter det finske ordsprog "we don't leave our buddies behind", hvilket betyder, at man skal tage sig af sin nabo og arbejde som et team. Marimekkos virksomhedskultur er derfor præget af en atmosfære af tillid og åbenhed, som de mener åbner op for kreativitet. Marimekko mener også, at mod er noget, de opmuntrer til, mod til at prøve, selv om man måske fejler. Ved at arbejde efter disse kerneværdier har Marimekko en langsigtet strategi, som de mener vil føre dem derhen, hvor de gerne vil. Sidst, men ikke mindst, mener de også, at man skal have det sjovt undervejs!

    KitchenTime - en del af Nordic Nest AB (org. Nummer 556628-1597) Stämpelvägen 3, SE-394 70 KALMAR, Sverige